sobota, 20 września 2014

Chleb Natalii na zakwasie


Jedna z koleżanek mojego męża z pracy lubi, podobnie do mnie, spędzać czas w kuchni:)
Przekazała nam pięknie zapakowany zakwas chlebowy z prostym przepisem na chlebek.

Co potrzebujemy:
2,5 szklanki mąki pszennej
1,5 szklanki mąki pełnoziarnistej (ja dałam razową)
1 łyżeczka cukru
2 łyżeczki soli
2 szklanki wody niegazowanej
słoik zakwasu
ziarna wedle uznania ( u mnie znalazły się: słonecznik, siemię lniane i sezam)

1. Mąkę, sól, cukier wymieszać w misce.
2. Dodać zakwas i wodę i wymieszać dokładnie najlepiej drewnianą łyżką.
3. Odłożył 3/4 słoika zakwasu. Zakwas zostawić do wyrośnięcia w ciepłym miejscu. Jak wyrośnie i zacznie opadać, zakręcić słoik i schować do lodówki - można go przechowywać 8 dni.
4. Do miski dodajemy ziarna i mieszamy.
5. Ciasto przekładamy do wysmarowanej tłuszczem keksówki i osypujemy na przykład ziarnami sezamu.
6. Pozostawiamy w ciepłym miejscu do wyrośnięcia na około 8-12 godzin. Jak ciasto wyrośnie do rantu foremki wkładamy je do NIENAGRZANEGO piekarnika i nastawiamy na 180 stopni. Pieczemy 70 minut. Po upieczeniu wyjmujemy na kratkę i pozostawiamy do pełnego wystygnięcia. Dopiero wówczas możemy schować do chlebaka.

Smacznego!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Durszlak.pl Lista Blogów Kulinarnych