piątek, 19 września 2014

inspiracja od Pascala - kurczak duszony w jabłkach i kapuście pekińskiej


Za każdym razem, kiedy robię coś z kuchni Lidla wychodzi mi jakaś pyszność:)

Tym razem danie z kurczaka, jabłek i kapusty pekińskiej - początkowo nie mogłam sobie wyobrazić tego połączenia smaków, jednak okazało się bardzo przyjemne:)




Co potrzebujemy:
4 piersi z kurczaka pokrojone na pół i pod ukosem
3 jabłka (ja dałam boskop) pokrojone w kostkę
1 mała kapusta pekińska posiekana
oliwa z oliwek
2 marchewki pokrojone w słupki
cebula posiekana w piórka
80ml soku jabłkowego
1 łyżka ostu winnego
2 łyżeczki kminku
4 łyżeczki cukru trzcinowego
sól i pieprz
masło


1. Piersi z kurczaka przyprawiamy pieprzem i solą. Na patelni rozgrzewamy oliwę i dodajemy do niej łyżkę masła. Smażymy kurczaka z każdej strony do zarumienienia (około 2,5 minuty na każdej stronie). Przekładamy kurczaka do miseczki.
2. Na tę samą patelnię wkładamy jabłka (ja dodałam trochę masła dodatkowo). Podsmażamy 7 minut często mieszając. Przekładamy do osobnej miseczki.
3. W garnku z grubym dnem rozgrzewamy oliwę. Dodajemy do niej łyżkę masła. Wrzucamy kapustę, marchew i cebulę.  Smażymy na dużym ogniu często mieszając. Po jakiś 10 minutach warzywa powinny być wciąż chrupkie, ale i podduszone. Dodajemy wówczas kurczaka i jabłka, ocet, kminek i cukier. Dusimy pod przykryciem wszystko razem, na małym ogniu, przez około 20 minut. Mieszamy od czasu do czasu. Na koniec doprawiamy solą i pieprzem.

Można to konsumować samo jako potrawkę lub z dodatkami - nam smakowało zarówno z chlebem, kaszą gryczaną jak i zwykłymi ziemniakami z wody.

Smacznego!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Durszlak.pl Lista Blogów Kulinarnych