niedziela, 2 listopada 2014

zupa krem z soczewicy czerwonej


Jadąc ostatnio na szkolenie postawiłam zakupić prasę kobiecą. Trafiło na magazyn Pani. W połowie drogi do Warszawy już nie mogłam się doczekać powrotu, by móc wypróbować to, co tam znalazłam:) Uwielbiam zupy, a eksperymenty z zupami lubię najbardziej.
Dlatego też pomyślałam, że to świetna okazja, by wykorzystać zalegającą w szafce czerwoną soczewicę.

Zupa jest prosta i szybka w przygotowaniu. Polecam szczególnie na chłodniejsze dni:)
W pierwotnym przepisie zalecano przetarcie połowy zupy, ja przetarłam całą.

Co potrzebujemy:
150g czerwonej soczewicy opłukanej pod zimną wodą
1 czerwoną cebulę drobno posiekaną 
2 marchewki posiekane
3 ząbki czosnku posiekane
1 łyżeczka słodkiej papryki
1/3 łyżeczki kminku mielonego
sól, pieprz
oliwa z oliwek do smażenia i do podania
posiekane pistacje 
1l bulionu warzywnego
1/4 łyżeczki cynamonu
3 łyżeczki koncentratu pomidorowego

1. W garnku rozgrzewamy oliwę i wrzucamy na nią cebulę. Smażymy 3 minuty.
2. Dorzucamy marchew, cynamon, paprykę słodką, szczyptę soli i pieprzu, czosnek. Podsmażamy ponownie 3 minuty mieszając.
3. Dodajemy koncentrat i dobrze mieszamy.
4. Dorzucamy soczewicę i zalewamy wywarem. Gotujemy na małym ogniu, pod przykryciem, 20 minut (aż soczewica zmięknie). Następnie miksujemy zupę blenderem. 
5. Doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Podajemy z kroplą oliwy i pistacjami.

Smacznego jesiennego!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Durszlak.pl Lista Blogów Kulinarnych