wtorek, 25 lutego 2014

drożdżowe bułeczki z czarną porzeczką - buchty czeskie


Idealne na drugie śniadanie, przekąskę, czy kolację. Najważniejsze, że domowe, więc wiemy, co jest w środku:)
Oczywiście nie miałam świeżej czarnej porzeczki - użyłam domowej roboty dżemu z porzeczki.
Inspirowane stroną moje wypieki i moim poprzednim przepisem na buchty czeskie:)

Co potrzebujemy:
500g mąki pszennej
20g świeżych drożdży
280ml mleka (z czego 1/3 szklanki ciepła)
60g roztopionego masła
szczypta soli
pół słoiczka dżemu z czarnej porzeczki
2 i 1/2 łyżeczki cukru
1 jajko
cukier puder do posypania
masło roztopione do posmarowania bułeczek

1. W kubeczki kruszymy drożdże, dodajemy 1/2 łyżeczki cukru i zalewamy ciepłym mlekiem. Mieszamy do rozpuszczenia drożdży. Odstawiamy na 15 minut do wyrośnięcia w ciepłe miejsce.
2. W misce roztrzep jajko z cukrem. Dodaj mleko i zmieszaj dokładnie.
3. W dużą miskę wsyp mąkę, zrób w niej dziurkę i wlej drożdże. Wymieszaj ręką. Zrób ponownie dziurkę i dodaj mleko z jakiem, sól i masło. Wyrób ciasto. Ugniataj aż będzie miękkie i elastyczne. Odstaw na 1h 30 min do wyrośnięcia w ciepłe miejsce - przykryte ściereczką.
4. Wyrób chwilę ciasto. Odrywaj kawałki po mniej więcej 50g i rób z każdego kulkę. Następnie rozpłaszcz kulkę (ja potłukłam kilka razy pięścią). Napełniaj każdy placek łyżeczką dżemu. Sklejaj do góry jak pączki. Wyroluj w rękach kulkę i włóż na większą tortownicę wyścieloną papierem do pieczenia. Kładziemy kulki blisko siebie. Przykrywamy ściereczką i odstawiamy do wyrośnięcia - podwojenia objętości. U mnie było to jakieś 4 minut.
5. Nastaw piekarnik na 180 stopni. Przed włożeniem bułeczek posmaruj każdą roztopionym masłem. Pieczemy 25 minut. 
6. Wyłóż na kratkę do ostygnięcia. Poodrywaj od siebie póki są ciepłe. Posyp cukrem pudrem przed podaniem.

Smacznego!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Durszlak.pl Lista Blogów Kulinarnych