poniedziałek, 3 lutego 2014

kasza jaglana z sosem z szynki wieprzowej z warzywami


Szybki obiad na szybki dzień:)
Chyba ze dwa lata temu dostaliśmy szybkowar - nasłuchałam się o tym urządzeniu bardzo wiele dobrych rzeczy. Długo go nie używałam, bo po przeczytaniu instrukcji bałam się spróbować, wydawało mi się, że nic innego mnie nie czekam, jak poparzenie, z moim szczęściem:) Przyszedł w końcu dzień, kiedy postanowiłam wypróbować ów ustrojstwo... Pierwszy raz był ciężki - para buchała, a ja nie bardzo mogłam to opanować, skończyło się na wzburzonych emocjach i strachu... Ale pomyślałam, że nie dam się jakiemuś garnkowi i postanowiłam się nie poddawać. Dziś jesteśmy już całkiem zaprzyjaźnieni:) Szybkowar jest genialny, kiedy nie mamy czasu na duszenie mięsa, na przykład.

Z racji tego, że przede mną szybki tydzień - bardziej w biegu niż spoczynku, przedstawiam Wam przepis, który nie wymaga dużo wysiłku - chyba, że bez szybkowaru, wówczas trochę trzeba popilnować duszącego się mięsa.

Potrzebujemy:
550g szynki wieprzowej pokrojonej w kawałki
2 marchewki pokrojone w pół talarki
1 por (biała część) pokrojony w pól plasterki
3 ząbki czosnku pokrojone
1 pęczek pietruszki posiekany
120g kaszy jaglanej
400ml wody
sól, pieprz
3 liście laurowe
6 ziaren pieprzu
6 ziaren ziela angielskiego
1 łyżka masła

1. Mięso wrzucamy na rozgrzany na patelni olej i podsmażamy.Przyprawiamy solą i pieprzem. Jak się zarumieni dorzucamy czosnek. Podsmażone przerzucamy do  szybkowaru lub innego naczynia, w którym będziemy je dusić.
2. Na tę samą patelnię wrzucamy por i marchew i 5 minut podsmażamy. Dodajemy do mięsa.
3. Do szybkowaru/garnka dodajemy liść laurowy, ziele, pieprz, pół łyżeczki soli i zamykamy naczynie. Nastawiamy na ogień i pozostawiamy na nim przez około 30 minut. (jeśli nie masz szybkowaru, wówczas duszenie mięsa zajmie dłużej - do jego miękkości).
4. W małym garnczku podgrzewamy 400ml posolonej wody. Gdy dojdzie do wrzenia wrzucamy do niej kaszę i dodajemy łyżkę masła. Gotujemy na małym ogniu co jakiś czas mieszając przez około 25-20 minut.
Jeśli ktoś ma potrzebę można sos lekko zagęścić mąką.

Wszystko gotowe do podania - smacznego!

 




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Durszlak.pl Lista Blogów Kulinarnych