wtorek, 4 lutego 2014

migdałowy sernik z ricotty





Przepis na ten sernik znalazłam kiedyś na Kwestii Smaku. Zrobiłam, posmakowałam i od razu spisałam ten przepis do mojego kajeciku kuchennego:) Ciasto pięknie pachnie migdałami i wanilią i smakuje wyśmienicie! Jest proste w przygotowaniu, składniki są dostępne w Lidlu czy innym sklepie spożywczym. Dla mnie jeden z lepszych serników, jakie jadłam.

Co potrzebujemy:
50g roztopionego masła
200g rozkruszonych ciasteczek digestive (jak ich nie dostaję, to kupuję złotokłose/ owsiane czy inne tego typu)
1 laska wanilii (wyłuskane ziarenka)
100g zmielonych migdałów
125g drobnego cukru (ja stosuję brązowy)
2 garstki migdałów płatków
2 łyżki mąki ziemniaczanej
250g mascarpone
500g ricotty
3 duże jajka
starta skórka z 1 cytryny
cukier puder do posypania

1. Ciasteczka układamy na spodzie tortownicy i zalewamy masłem. Mieszamy łyżką, by się razem połączyły i rozkładamy równomiernie na spodzie. Wkładamy do lodówki na 15 minut.
2. W misce miksujemy jajka z cukrem. Następnie dodajemy serki i wanilię i ponownie miksujemy. Dodajemy mąkę, skórkę z cytryny, migdały mielone i miksujemy wszystko na jednolitą masę.
3. Wylewamy ciasto na spód z ciasteczek i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopnie. Pieczemy 45 minut (na złoty kolor).
4. Studzimy pozostawiając w otwartym piekarniku. Gdy ostygnie wyciągamy na zewnątrz i chłodzimy w lodówce. Przed podaniem posypujemy cukrem pudrem.

...a w mieszkaniu rozchodzi się piękny zapach domowego ciasta...



Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Durszlak.pl Lista Blogów Kulinarnych